[Cross Media Adverteerder] Dries Stuer: 'Diesel streeft naar innovatie in al zijn producten'

  • Bureaus
  • 4 mei 2015 @ 05:47
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewMarketing

Diesel is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2015. Wij spreken Dries Stuer, Marketing Directeur bij Diesel Fragrances.

Kun jij Diesel introduceren?

Diesel is een rebels fashion merk. Het streeft naar innovatie in al zijn producten, zoals bijvoorbeeld de ‘jogjeans’. Een broek die eruitziet als een stijlvolle jeans, maar toch aanvoelt als een comfortabele jogging. De publiciteitscampagnes van Diesel durven te provoceren, maar hebben steeds een sterke boodschap. Het is een merk dat aankomende trends en tendensen erg snel aanvoelt en perfect vertaald naar de consument.

Hoe kijken jullie vanuit Diesel naar cross media?

De generation Y is de hoofddoelgroep van het parfum: Only the Brave. Cross media is cruciaal om deze jonge doelgroep te bereiken. Deze generatie switcht tussen de verschillende media. Het klassieke stramien voldoet niet om in conversatie te komen met deze moeilijker te bereiken consument. Cross media laat toe om alle touchpoints in de leefwereld van de jonge mannelijke consument te bespelen.

Op welke cross media case van Diesel ben je trots?

Wild, dit is de nieuwe aanwinst van het Diesel parfumgamma Only the Brave.

Naast TV kwam de storytelling van deze lancering perfect tot uiting in de activatie in Antwerpen: grote steden worden steeds groener. Jungle of stad. Groen of beton. De geuren versmelten. Het is belangrijk om het evenwicht te vinden tussen urban life & nature. Deze storytelling werd vertaald naar een online en offline beleving. Dit om onze jonge doelgroep, de generation y, het best te bereiken.  

Antwerpen centraal station, onlangs verkozen tot het mooiste station van Europa, vormde het ideale kader voor een out-of-the-box activatie. Alles draait om te vraag: Are you Brave enough? Are you Wild enough?

Onder een impactvolle out-of-home over de volledige lengte van het station, werd een indrukwekkende tunnelconstructie geplaatst. Eén tunnel, drie kamers, één beleving: de overgang van de jungle naar de stad. Het evenwicht tussen nature & urban life.

In de eerste kamer de jungle room, zorgde een combinatie van digitale schermen en sound effects voor een erg realistische jungle ervaring. De consument doorkruiste als het ware een rivier midden in de jungle. Onverwachte surprise elementen maakten het extra spannend!
In de tweede kamer de urban room, vertaalden we de overgang naar de stad. In een minimalistische betonnen omgeving werd met 3D-projecties de natuur onverwachts geherïntroduceerd.
In de laatste kamer de reveal room, ontdekte de consument de geur van Only the Brave als ook de commercial. Sampling teams leidden de activatie in goede banen en activeerden een drive to store.

De reacties van de consument werden gefilmd en gedeeld op YouTube. Erg snel ging deze campagne viraal.

Hoe werken jullie op cross media gebied samen met Moxie en ZenithOptimedia?

ZenithOptimedia en Moxie werden gebrieft over de nieuwe lancering van het parfum Only the Brave Wild. Tijdens deze briefing gaven we mee dat we naast TV een out-of-the-box offline activiteit wensten te organiseren. Een activiteit die toelaat om veel consumenten uit de doelgroep te bereiken, maar die we ook konden filmen en online konden delen. We zochten een idee dat de waarden van Diesel perfect vertaald, dat ook cool genoeg was om door de generation Y online opgepikt te worden. 

ZenithOptimedia en Moxie werkten enkele erg creatieve ideeën uit. Samen kozen we voor de activatie in Antwerpen, omdat deze perfect aansloot bij de waarden van het merk. 

Wat zouden bureaus en exploitanten kunnen doen om adverteerders op cross media gebied beter te bedienen?

Het delen van best practices werkt steeds meer stimulerend en motiverend; dit in combinatie met hard facts & figures van de resultaten. Deze overtuigen om steeds te streven naar het inzetten van cross media.

Hoe kijkt Diesel naar social en mobile als advertentiemedia?



Met Diesel Fragrances zijn we ervan overtuigd dat social en mobile de toekomst zijn. Reeds zetten we systematisch in op deze media om de jonge doelgroep te bereiken.  Het combineren van digital met andere media werkt versterkend op onze resultaten. Het aandeel van deze media in onze mix zal de komende jaren dan ook sterk toenemen.  

Wat is het laatste nieuws?

Diesel Fragrances doet het erg goed. In september lanceren we daarom Loverdose Red kiss. Een nieuw verleidelijk parfum voor haar, met sterk universeel concept: de kiss. Social en digital zijn key elementen voor deze lancering. 

www.diesel.com/fragrances

www.zenithoptimedia.nl
www.moxieamsterdam.nl

 

www.crossmediaawards.nl

Bestel hier kaarten voor de uitreiking van de Cross Media Awards op 20 mei



Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:

   
     

 

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken